Kategori

Isi Kandungan

Followers

Promosi Blog Anda

Daftarkan Blog Anda Disini...Percuma

Penawar Penyakit Sawan

Posted by Blog Rasmi YM Syed Abi Ghufran Al-Idrus Wednesday, July 7, 2010

sawan : sejenis penyalit yang diganggu oleh satu makhluk yang dinamakan ummu sibyaan..hadis mengatakan bahawa teriaknya amat menakutkan penduduk bumi..hinggakan apabila ia duduk pada lautan..lautan akan kering..kalu ia duduk pada pokok..pokok akan mati..kalu ia duduk pada padang ragut..padang ragut akan kering..kalu ia duduk pada manusia (bayi)..manusia akan sawan...

rawatan penyakit sawan : orang yang sakit sawan..apabila tumbangnya ke bumi..mulutnya pasti berbuih..akan ada bersamanya juga ubat untuk merawatnya.. iaitu di atas ubun2nya..ada beberapa helai rambut yg keadaannya seperti bergulung2 seperti spring..ambil rambut tersebut dan baca ayat di atas..dan tarik rambut tersebut hingga tercabut..

insyaAllah ia akan sedar..

Print

19 comments

  1. zulman77 Says:
  2. insyallah.. saya akan cuba apa yg saudara ajar ini. terima kasih.

     
  3. Anonymous Says:
  4. salam,

    nak tanya, adakah cara ini utk semasa pesakit diserang sawan saja atau insya allah boleh menyembuh pesakit terus dari sawan? kalau tak jumpa rambut tu, mcm mane?

     
  5. mesej to zulman77 : insyaallah..cuba la..semua dr penyakit drpdNya..kpd Nya jgk kita pohon agar disembuhkan...amin

     
  6. mesej to anonymous : cuba la..tu yg diajar oleh admin punya tok guru daa...

     
  7. Anonymous Says:
  8. bagaimana hilangkan penyakit sawan apabila ia muncul badan bergerak tanpa kawalan

     
  9. Anonymous Says:
  10. anak buah saya berumur 4 tahun. klu ikut kta doktor, dia kena sawan. tp klu ikut tradisional, mcm2 yg dorang ckp. ada yg ckp bunian nk kwn dgn dia la dll. tp bila anak buah saya ni kena tarik2, dia x keluar buih2 di mulut dia. adakah ini dikatakan penyakit sawan.

     
  11. Anonymous Says:
  12. Ank sy trkena sawan tarik pd thn lps ketika dia brumur 1 thn, bila sy bwk brubat tradisional ada yg kata di gngu makhluk halus...simptom2 spt buih kluar dr mulut dan tangan,kaki brgerak2 serta mata memandang kekiri sahaja..bila ibu sy memandikn ank sy dgn air sjuk bru la dia sedar dan dlm masa 10 mnt2 dia akan jd blk lbh kurang 11 kali shari...dan cara yg sama juga ibu sy lakukn utk sdrkn ank sy..skarang anak sy tidak mnggunakan tangan kirinya walaupun sy telah mgajar nya supaya membiasakn mgunakan tngan kirinya..walaupun telah di urut dan bermacam ubat sy beri tp tangan nya tetap tidak digunakn..sy pun x tahu sama ada dia dpt rasa atau tidak..dan cr dia mkn pun tdk mnguyah mcm biasa tetapi dia cuma mnghisap mkanan tu sahaja...ada kah cara supaya saya boleh membantu anak sy...

     
  13. Jawab la...

     
  14. Jawab la...

     
  15. Anonymous Says:
  16. Anak sy pun seperti di atas Ada sesiapa Yang blh bg jawapan .....

     
  17. salam.. anak sy berumur 8 bulan. sejak 3bulan yg lalau dia sering terkena sawan tarik yg selalunye jadi pada bby yg demam panas. tapi anak sy xmngalami sebarang demam. mcm mana nk buat. ada sapa yg bleh tolong..

     
  18. Dr Wan Says:
  19. Salam hormat.Antara punca sawan yg saya pernah rawat ialah disebabkan masalah gangguan makhluk halus.Tetapi ramai yg tidak tahu kerana hanya rujuk dgn doktor hospital.Bagi sesiapa yg masih belum sembuh bolehlah berikhtiar dgn kaedah Holistik yg saya amalkan di klinik saya.Pusat Rawatan Fitrah Healthcare Centre No 7 Jln SG 3/1 Tmn Sri Gombak Batu Caves Selangor. Temujanji 0196676236 -Dr Wan

     
  20. Hamba Allah Says:
  21. Salam. Anak saya pernah mengidap sawan tarik sejak berusia 6 bulan. Namakan je penawar apa yg disyorkan...tempat rawatan...saya dan suami akan berusaha untuk dapatkan malah pergi berubat.
    Setiap kali anak saya diserang sawan, hati ini menjadi terlalu perit. Saya doakan pada Allah biarlah saya ibunya saja yang menanggung kesakitan...
    Setelah berusaha selama 6 tahun, anak saya, alhamdulillah sudah tidak mengalami sawan tarik lagi. Permata hati saya sudah mula aktif. Saya sangat memahami perasaan ibubapa yang menjaga anak-anak yang mengidap penyakit ini. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Bukan semua insan-insan di luar sana memandang dengan simpati. Namun, Allah lebih mengetahui. Dengan izinNya, Dia temukan saya dengan penawar untuk penyakit tersebut. Alhamdulillah. Segala puji-pujian untukMu ya Allah. Subhanallah!!

     
  22. Anonymous Says:
  23. anak saya bru beberapa hari. skng mi doktr da amek air tulang blakng utk tau ade kuman dlm otak ke x. tp result mnunjukkn xda. ank saya akn jd mate terkedip2,muka merah dan akn diam seketika. adakh itu sawan? skng ni saya dekat hspital lg utk rawatan,dr msih xdpt punca lg knp die jd cmtu. haruskah saye teruskn atau brubat secara islam.

     
  24. Anonymous Says:
  25. Hamba Allah..apa penawar yg awak jumpa tu?

     
  26. Anonymous Says:
  27. Boleh kongsikan penawar tu?

     
  28. Anonymous Says:
  29. Assalamualaikum. Izinkan sy berkongsi pengalaman.. perit nak mengimbau saat2 anak acapkali kena sawan semasa bayi. Selain doa dan solat hajat yg tak putus, ikhtiar perubatan moden dan tradisional, bacakan ayat2 quran pd bayi.. dengan izin Allah alhamdulillah anak sembuh dan setakat ni tiada lg sawan. Antara ikhtiar sy ialah memberi minum Grape seed oil import dari German selain memberi minuman jus madu kurma keluaran Ana Edar sehingga keadaannya beransur pulih. Sy tidak meniaga cuma ikhlas berkongsi ikhtiar utk sesiapa yg ada pengalaman yg sama.. selain itu follow up dengan pakar kanak2 tetap diteruskan.

     
  30. Anak saya kerap sawan, beliau berusia 18thn dan 23 tahun, ketika kena sawan ada bunyi seperti eh..eh, di mana mata pandang ke atas dan kejang pada tangan dan kaki, puas saya bawa ke perubatan islam dn moden, mohon bantuan

     
  31. Anak saya kerap sawan, beliau berusia 18thn dan 23 tahun, ketika kena sawan ada bunyi seperti eh..eh, di mana mata pandang ke atas dan kejang pada tangan dan kaki, puas saya bawa ke perubatan islam dn moden, mohon bantuan

     

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sekapur Sirih


Salam...Selamat Datang Ke Blog Sagasama ...Ini Merupakan Sambungan Daripada Blog Yang Lama ( blogsagasama.blogspot.com ) Kerana Blog Yang Lama Sudah Terdelete Secara Tidak Sengaja...Semoga Sahabat Sekelian Mendapat Manfaat Dari Blog Ini...

Email dan YM Admin : sagasue@yahoo.com

ADMIN : TIDAK ON LINE





free counter