Kategori

Isi Kandungan

Followers

Promosi Blog Anda

Daftarkan Blog Anda Disini...Percuma

Peluk Isteri Tiap Pagi Panjang Umur 5 Tahun

Posted by Blog Rasmi YM Syed Abi Ghufran Al-Idrus Sunday, November 8, 2009


Amalan suami memeluk isteri bagi tempoh 10 saat setiap pagi boleh membantu memanjangkan jangka hayat lelaki bagi tempoh lima tahun.

Kajian yang pernah dijalankan di luar negara menunjukkan amalan memeluk isteri dapat merangsang pengeluaran hormon yang seterusnya membantu menyihatkan badan suami.

Pakar motivasi, Datuk Dr Mohd Fadzilah Kamsah, yang mendedahkan perkara itu, berkata amalan itu selain membantu menambah kebahagiaan rumah tangga turut mampu mengurangkan masalah kesihatan yang dihadapi lelaki.

"Pelukan tidak perlu terlalu lama, cukup dengan hanya 10 saat yang diamalkan setiap pagi kerana ia dikatakan dapat memberi jangka hayat untuk lima tahun lebih panjang kepada suami," katanya pada Persidangan Ke-3 Perubatan Daripada Perspektif Islam di sini, semalam.

Pada persidangan itu, Dr Fadzilah membincangkan mengenai "Perkahwinan Dan Seks: Penawar Dan Rawatan Bagi Banyak Penyakit".

Beliau berkata, melalui perkahwinan banyak kebaikan yang akan didapati pasangan terbabit selain perkongsian hidup dan kasih sayang.

Katanya, perkahwinan juga adalah placebo atau penawar serta rawatan kepada pelbagai masalah termasuk penyakit berkaitan emosi dan rohani.

"Melalui perkahwinan, pasangan akan berkongsi kasih sayang yang seterusnya dapat menjadi ubat kepada pelbagai penyakit. Malah, mereka yang sudah kahwin dan berpenyakit mempunyai dua kali lebih banyak peluang untuk sembuh berbanding mereka yang tidak berkahwin," katanya.

Dr Fadzilah berkata, hubungan seks melalui perkahwinan pula dikatakan mampu menjadi terapi kepada masalah tekanan serta pelbagai penyakit lain yang dihadapi pasangan.

Katanya, hubungan berkenaan akan membantu menguatkan fizikal, memantapkan emosi serta rohani selain dapat mencegah nyanyuk dan membantu awet muda.

Print

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sekapur Sirih


Salam...Selamat Datang Ke Blog Sagasama ...Ini Merupakan Sambungan Daripada Blog Yang Lama ( blogsagasama.blogspot.com ) Kerana Blog Yang Lama Sudah Terdelete Secara Tidak Sengaja...Semoga Sahabat Sekelian Mendapat Manfaat Dari Blog Ini...

Email dan YM Admin : sagasue@yahoo.com

ADMIN : TIDAK ON LINE





free counter