Kategori

Isi Kandungan

Followers

Promosi Blog Anda

Daftarkan Blog Anda Disini...Percuma

Kenali Personaliti Diri

Posted by Blog Rasmi YM Syed Abi Ghufran Al-Idrus Wednesday, September 9, 2009

Personaliti merupakan salah satu keperibadian yang penting bagi para remaja.Misalnya,posisi kaki yang menyerlahkan sikap,gaya percakapan,cara berpakaian dan sebagainya. Oleh itu,kita sebagai remaja perempuan hendaklah mengambil berat tentang soal personaliti diri disamping menjaga penampilan diri. Dibawah diberikan beberapa penerangan tentang posisi kaki yang akan menyerlahkan sikap seseorang remaja perempuan.

GAYA 1
Kamu duduk dalam keadaan kaki dirapatkan dan kedua tangan seolah-olah memeluk lutut.Kemungkinan mereka yang duduk dalam keadaan begitu sedang dalam keadaan yang tidak tenteram. Mungkin juga mereka sedang dilanda kemarahan kerana sesuatu perkara. Oleh sebab itu,hati-hati jika nak menegur,silap haribulan kena sembur! Ketika ini mereka juga lebih mudah naik angin. Cara duduk begini juga membuatkan mereka seolah-olah seorang yang sedang berputus asa.


GAYA 2
Sebelah kaki disilangkan di atas kaki yang sebelah lagi tapi dalam keadaan agak terbuka. Ada yang mengatakan mereka yang duduk dalam keadaan ini menampakkan diri mereka yang sombong.Namun sebenarnya mereka yang duduk dalam posisi ini mempamerkan kepercayaan yang tinggi terhadap diri mereka sendiri. Mereka juga sentiasa ceria dan mudah bergaul dengan sesiapa saja biarpun baru pertama kali berjumpa.Sebab itu mereka mudah mendapat teman baru.




GAYA 3

Berdiri tegak tapi keadaan kaki mengarah keluar.Ia mempamerkan sifat berani dan agresif mereka terutama dalam hal berkaitan dengan tugas. Mereka juga cukup yakin dengan diri dan tidak ada apa yang mampu menggugat keputusan mereka. Selain itu, mereka juga suka mencuba sesuatu yang baru,mungkin didorong oleh naluri ingin tahu yang tinggi.Walaubagaimanapun,keyakinan yang terlalu tinggi sering membuatkan mereka kecundang ! Sebab itulah kata orang tu,yakin biar bertempat ! Jangan 'over confident' !

GAYA 4
Mak oi!Luasnya kangkang!Kalaulah perempuan yang duduk macam tu,memang tak boleh dibuat bini!Tak sopan sungguh ! Tapi selalunya lelaki yang suka duduk dalam posisi ini.Mereka yang duduk dalam keadaan ini, mungkin di dalam keadaan gembira dan ceria.Misalnya dia baru saja mendapat khabar gembira. Bahkan mungkin segala yang dirancang berjalan lancar. Selain itu,dia juga seorang yang bijak mengawal diri dan perasaannya.Sebab itu orang begini sukar untuk dilihat bila mereka didalam keadaan sedih. Pun begitu,kerjaya adalah segala-segalanya dalam kehidupan. Tak hairanlah si dia tu asyik makan hati saja !


GAYA 5
Berdiri tetapi kedua kaki disilangkan.Ish ! Silap haribulan boleh buat seseorang itu tersungkur jika tak dapat imbangkan badan dengan baik. Lainlah kalau bersandar pada dinding atau sesuatu. Pun begitu,gayanya memperlihatkan seseorang itu dalam keadaan kebimbangan dan sesuatu yang sedang bermain di fikirannya ketika itu. Mereka juga tidak begitu kuat dalam menghadapi cabaran sering kali berputus asa di peringkat awal. Merekajuga tidak bersedia untuk menerima segala kemungkinan.

GAYA 6
Duduk sambil menyilangkan kaki. Amboi ! Sopannya ! Inilah antara gaya duduk yang paling disyorkan kepada gadis-gadis ! Kedudukan begini memperlihatkan seseorang itu sentiasa bersedia menghadapi segala apa saja dengan hati yang terbuka. Mereka juga mengalu-alukan pendapat orang lain demi kebaikan diri.Tapi hati-hati,mereka ni mudah sangat dilanda'angin satu badan' dan amat anti orang yang dianggap kurang ajar dan perasan bagus sangat ! Selain itu,mereka ni juga gemar mengusik/main mata.Alah,sekadar suka-suka saja.Bagi perempuan,gaya itu membuatkan mereka kelihatan angun bergaya ! Cewah !

Print

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sekapur Sirih


Salam...Selamat Datang Ke Blog Sagasama ...Ini Merupakan Sambungan Daripada Blog Yang Lama ( blogsagasama.blogspot.com ) Kerana Blog Yang Lama Sudah Terdelete Secara Tidak Sengaja...Semoga Sahabat Sekelian Mendapat Manfaat Dari Blog Ini...

Email dan YM Admin : sagasue@yahoo.com

ADMIN : TIDAK ON LINE





free counter