Kategori

Isi Kandungan

Followers

Promosi Blog Anda

Daftarkan Blog Anda Disini...Percuma

5 Cara Hendak Pulihkan Hubungan

Posted by Blog Rasmi YM Syed Abi Ghufran Al-Idrus Tuesday, February 9, 2010


Perhubungan secara umum adalah rumit. Perkahwinan dan percintaan adalah lebih rumit daripada biasa. Alasan untuk ini adalah jelas. Perkahwinan merupakan satu perkara yang kita mahu buat dengan sempurna. Kita mencari seseorang yang kita boleh hidup dengan untuk ''selama-lamanya''. Namun demikian, statistik menunjukkan bahawa kadar penceraian dalam masyarakat kita adalah 50% pada hari ini.


Oleh itu, setengah daripada orang yang berkahwin sebenarnya akan berakhir dengan penceraian. Sedikit perfahaman, perhatian dan sayang diperlukan untuk membolehkan Perhubungan ini diteruskan. Seseorang perlu mengambil langkah pertama untuk memulihbaikkan perhubungan ini. Walaubagaimanapun, kebanyakan masa kita tidak tahu apa yang patut dibuat, di mana untuk bermula, bagaimana untuk membuatnya...... Jangan berputus asa kerana terdapat 5 cara untuk membuat pasangan anda berasa dirinya istimewa dan diperlukan untuk memulihbaikkan perhubungan tersebut.

1. Permulaan Baru: Semua perhubungan nampaknya ''sempurna'' apabila baru bermula dan semua pasangan berasa bahawa ''pasangan mereka dicipta untuk dirinya''. Lagipun, pada mulanya, kita berasa lebih positif dan tidak menghiraukan atau menepikan tabiat buruk pasangan kita. Kita sangat sayangkan antara satu sama lain sehingga kita merasa perkara ini adalah kecil dan tidak penting. Tetapi semakin lama kita bersama, pergaduhan akan berlaku. Bilangan kali ''aku cintakanmu'' yang diluahkan akan menjadi semakin kurang. Kesyukuran dan kepujian akan menjadi rungutan dan pertengkaran; kebanyakan ini adalah kerana perkara yang tidak penting. Peringkat ini adalah amatlah penting. Pasangan perlu mengaku perhubungan mereka ada masalah. Apabila ini berlaku (bahagian yang paling susah), mereka boleh duduk dan bekerja untuk memulihbaikkan perhubungan ini. Kedua-dua pasangan bertanggungjawab untuk berbuat demikian. Ia memerlukan usaha dan persefahaman antara dua pihak.

2. Bersama-sama: Menghabiskan masa bersama-sama merupakan bahagian yang penting dalam kejayaan sesuatu perhubungan. Kita semua menjadi semakin sibuk dengan kerjaya kita, proses memajukan diri kita dan proses mengejar kemewahan sehingga kita terlupa tentang pasangan kita. Semua pasangan mesti menghabiskan masa yang cukup bersama-sama dengan membuat apa-apa yang mereka suka. Mereka boleh hanya berjalan-jalan di pantai atau menghabiskan masa yang senyap di pantai atau pergi berlayar hingga ke Bahamas. Matlamat yang penting ialah berseronok dan berehat bersama-sama.

3. Keajaiban Bersentuh: Semua doktor, doktor sakit jiwa dan pakar terapi di seluruh dunia bersetuju bahawa pelukan yang ketat, ciuman pada muka, berpegang tangan, urutan di belakang memainkan peranan yang penting dalam membina perhubungan yang mesra antara pasangan.

4. Kejutan: Siapakah yang sukakan kejutan? Kita tidak boleh memandang rendah terhadap kepentingan memberikan kejutan dari semasa ke semasa. Ini mungkin dalam bentuk hadiah, tiket ke pertunjukan yang disukai atau apa-apa sahaja yang disukai oleh pasangan anda. Tetapi kita mesti pastikan ini memang tidak diketahui oleh pasangan supaya elemen kejutan ini tidak lenyap. Kalau kejutan ini hilang, semua usaha akan menjadi kosong.

5. Komunikasi: Kita mesti memastikan kita sentiasa berkomunikasi apabila kita cuba untuk membuat perhubungan kita berjaya. Pasangan bermasalah selalu menghadapi kesukaran untuk berkomunikasi. Mereka lebih suka untuk berhenti bercakap daripada bertengkar. Walaupun demikian, sekiranya anda ingin memartabatkan perhubungan anda, lebih baik anda dan pasangan anda berkomunikasi. Hanya apabila andandengar, anda dan pasangan anda akan lebih memahami di antara satu sama lain.

Print

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sekapur Sirih


Salam...Selamat Datang Ke Blog Sagasama ...Ini Merupakan Sambungan Daripada Blog Yang Lama ( blogsagasama.blogspot.com ) Kerana Blog Yang Lama Sudah Terdelete Secara Tidak Sengaja...Semoga Sahabat Sekelian Mendapat Manfaat Dari Blog Ini...

Email dan YM Admin : sagasue@yahoo.com

ADMIN : TIDAK ON LINE





free counter