Kategori

Isi Kandungan

Followers

Promosi Blog Anda

Daftarkan Blog Anda Disini...Percuma

Elak Tekanan

Posted by Blog Rasmi YM Syed Abi Ghufran Al-Idrus Monday, September 7, 2009

TEKANAN atau stres bagi sebilangan individu memberi daya untuk membina jika tekanan itu positif baginya, tetapi biasanya tekanan memberi kesan negatif kepada kebanyakan individu. Individu itu akan lemah, tidak bersemangat, kurang tumpuan, keletihan dan hilang keceriaan.

Dalam keadaan sedemikian, bagaimana anda hendak beri masa dan tumpuan kepada pasangan dalam keadaan serba kekurangan ini?

Jadi, cara bijak untuk menangani tekanan ialah menguruskan masa anda dengan bijak, jangan buat banyak temujanji dan urusan pejabat.

Lakukan perkara mustahak dan agihkan urusan di mana pegawai bawahan boleh lakukan. Sediakan masa untuk melakukan senaman.

Ini mustahak untuk stamina dan kekuatan fizikal, yang mana tanpanya anda akan mudah letih dan tidak berdaya apabila berdampingan dengan pasangan.

Seks juga perlukan kekuatan fizikal dan stamina. Sumber tenaga datang daripada makanan yang sihat dan seimbang.

Jangan lewatkan makan dan jika perlu, makan makanan tambahan seperti vitamin dan zat galian.

Pastikan anda beri masa mencukupi untuk berintiman dan jika anda dan pasangan merancang untuk menimang cahaya mata, pastikan anda kurangkan urusan pejabat waktu isteri dalam peringkat subur.

Dia akan beritahu kepada anda jika anda mahukan jadual itu dan mungkin anda dan dia boleh mengambil cuti untuk berintiman tanpa gangguan.

Anda tidak perlu lakukan perkara bukan-bukan dan yang sukar serta tidak memberi manfaat seperti urut, makan telur ayam kampung dan pelbagai yang pernah diamalkan orang lama.

Itu cara lama mengikut gaya hidup dulu.

Kini zaman sudah berubah dan ikut cara yang lebih berkesan. Anda dan pasangan perlu masa untuk bermesra, jadi tingkatkan usaha untuk berdampingan bersama.

Jangan terperangkap dalam situasi sindrom ‘dual pay no sex’ (terlalu sibuk buat duit sampai tiada masa hendak buat anak!) atau sibuk berkunjung rumah kawan dan saudara mara sehingga tiada masa untuk bersama atau sibuk dengan ‘clubbing’ (ke pusat hiburan) dan berseronok di luar hingga tiada masa untuk berdua-duan.

Apabila anda dan pasangan sudah lakukan semua ini tetapi pasangan masih belum hamil, elok anda dan isteri berjumpa doktor untuk menjalani pemeriksaan.

Print

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sekapur Sirih


Salam...Selamat Datang Ke Blog Sagasama ...Ini Merupakan Sambungan Daripada Blog Yang Lama ( blogsagasama.blogspot.com ) Kerana Blog Yang Lama Sudah Terdelete Secara Tidak Sengaja...Semoga Sahabat Sekelian Mendapat Manfaat Dari Blog Ini...

Email dan YM Admin : sagasue@yahoo.com

ADMIN : TIDAK ON LINE





free counter