Kategori

Isi Kandungan

Followers

Promosi Blog Anda

Daftarkan Blog Anda Disini...Percuma

Ejakulasi Pendekkan Umur Lelaki

Posted by Blog Rasmi YM Syed Abi Ghufran Al-Idrus Wednesday, April 28, 2010


Selama hayat lelaki, rata-rata melakukan ejakulasi (pancutan air mani) sebanyak 5,000 kali. Setiap ejakulasi mengeluarkan 200 juta sperma. Bermaksud seorang lelaki menghasilkan 1 trilion sperma selama hidupnya.

Air mani atau sperma yang dikeluarkan mengandungi vitamin, mineral, protein dan kalori yang memerlukan sperma untuk berenang melepasi vagina dan terus mensenyawakan telur.


Sel prostat pada lelaki juga menghasilkan zat alkali yang berfungsi menjaga supaya sperma boleh terus hidup ketika melalui vagina yang bersifat asid. Akibat proses ejakulasi, umur lelaki menjadi 6 tahun lebih pendek berbanding wanita.

Ini kerana setiap ejakulasi, lelaki akan berasa letih dan akan kehilangan kira-kira 5ml zink, selenium, protein, vitamin A, C, E dan gula. Kehilangan zat gizi ini mengakibatkan rasa letih, lemas dan lapar berpanjangan.

Tenaga yang dikeluarkan semasa melakukan hubungan seks adalah sebanyak 36 kalori atau bersamaan berlari sejauh 1.5km.

Wallahu'alam.

Print

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sekapur Sirih


Salam...Selamat Datang Ke Blog Sagasama ...Ini Merupakan Sambungan Daripada Blog Yang Lama ( blogsagasama.blogspot.com ) Kerana Blog Yang Lama Sudah Terdelete Secara Tidak Sengaja...Semoga Sahabat Sekelian Mendapat Manfaat Dari Blog Ini...

Email dan YM Admin : sagasue@yahoo.com

ADMIN : TIDAK ON LINE





free counter