Kategori

Isi Kandungan

Followers

Promosi Blog Anda

Daftarkan Blog Anda Disini...Percuma

5 Deria di Bilik Tidur

Posted by Blog Rasmi YM Syed Abi Ghufran Al-Idrus Saturday, March 27, 2010


Pilihan aksesori di dalam bilik tidur yang tepat boleh mencetuskan suasana harmoni dan tenang. Cubalah ikuti panduan memilih aksesori mengikut keperluan deria pula.

1. Melihat - Pilih perabot dan aksesori yang sedap mata memandang. Dapatkan rekabentuk produk yang cantik dan unik pada cermin dinding, penyangkut baju, bakul sampah dan kusyen kecil pada sofa di bilik.


2. Mendengar - Bagi anda yang berminat untuk memerap di bilik tidur dan mahukan bunyi-bunyian, anda boleh membeli discman atau radio. Wind chime boleh dijadikan alat alternatif bunyi-bunyian yang disangkutkan pada tingkap.

3. Mencium - Pilih produk haruman yang sesuai untuk diletakkan di dalam bilik. Produk haruman ini boleh didapati dalam pelbagai bentuk. Terdapat haruman yang boleh membangkitkan mood tertentu. Anda boleh menggunakan potpouri, semburan ataupun lilin beraroma terapi sebagai bahan haruman di bilik.

4. Menyentuh - Dalam sebuah bilik berukuran besar mahupun kecil, pasti mempunyai pelbagai barang. Deria sentuhan berasa lembut mahupun kasar pada tekstur fabrik, dinding perabot serta lantai. Pelbagaikan tekstur dalam bilik anda supaya ia seimbang.

5. Merasa - Anda boleh menikmati keenakan tidur di bilik yang kemas, bersih dan cantik. Apabila semua deria anda diberi rangsangan dalam bentuk positif, jiwa anda akan berasa tenang dan ceria. Elakkan unsur-unsur negatif dalam hiasan bilik tidur anda seperti pakaian kotor serta barang tak terpakai.

Wallahu'alam.

Print

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sekapur Sirih


Salam...Selamat Datang Ke Blog Sagasama ...Ini Merupakan Sambungan Daripada Blog Yang Lama ( blogsagasama.blogspot.com ) Kerana Blog Yang Lama Sudah Terdelete Secara Tidak Sengaja...Semoga Sahabat Sekelian Mendapat Manfaat Dari Blog Ini...

Email dan YM Admin : sagasue@yahoo.com

ADMIN : TIDAK ON LINE





free counter