Kategori

Isi Kandungan

Followers

Promosi Blog Anda

Daftarkan Blog Anda Disini...Percuma

Memo Untuk Anak Penzina..Kemuliaanmu Di Sisi Tuhan

Posted by Blog Rasmi YM Syed Abi Ghufran Al-Idrus Friday, February 5, 2010


Aduhai anak penzina,

Kau lahir kedunia.Dikeji.Tanpa dipinta,kau terpaksa

Menyusuri dunia yang zalim.Meniti hari demi hari dengan memijak

Sembilu dan duri.Tusukannya tajam menikam.

Maruahmu tercalar kerana dosa orang lain.

Hapuskanlah air matamu.Dengarkanlah bicara ini hanya untukmu.


Biarpun sejijik mana dirimu pada pandangan masyarakat,jangan sesekali kau memandang jijik pada dirimu sendiri.Kau berhak manjadi manusia terhormat.Jangan kau sendiri menghukum dirimu keji,dan jangan sesekali mencampakkan dirimu dalam kekejian..Ingatlah,sedikitpun kau tak meawarisi dosa penzina.Fitrahmu tetap suci bersih.

Ku terdengar jeritan batinmu. “Kenapa ALLAH menyeksaku begini?..Tanpa noda dan dosa,lahir dipersenda.Ahh..dunia penuh aniaya!”Kau merintih sayu saban hari.Pilu hatiku bila melihat kau terus berduka sambil mempersoalkan keadilan Yang Esa.

Lebih pilu hatiku bila kau turut memilih jalan hidup yang hina semata-mata sebagai tanda protes pada-Nya.Ramai anak penzina membawa keturunannya menjadi penzina seperti ibunya.Nauzubillah! Aku tak mahu ia turut menimpa dirimu.

Dirimu berhak berada di kedudukan terhormat,biar sehina manapun insane yang melahirkanmua.Jadilah terhormat di mata masyarakat apatah lagi terhormat pada pandangan ALLAH.Plihlah kehormatan bukan kehinaan.

KETAHUILAH DUHAI ANAK-ANAK YANG MULIA..

Bukan ALLAH yang zalim padamu.Maha suci ALLAH dari sebarang kezaliman.Segala yang datang dari-Nya pasti ada hikmah tersirat.Sebaliknya,penzina itulah yang berdosa terhadapmu dans eluruh keturunanmu.ALLAH sudah menunjukkan jalan,sudah member panduan,sudah membuka peluang,namun penzina itu tetap memilih jalan maksiat.Sungguh jijik dosa penzina!!

Damaikan hatimu duhai anak..

ALLAH Maha Penyayang.Dia mengujimu menjadi anak penzina kerana Dia tahu kau mampu menghadapinya.ALLAH mengetahui kemampuan kita lebih dari kita sendiri.Dia pasti membeli kesabaranmu dengan harga yang tinggi.Ganjaran syurga menanti di akhir setiap penderitaan hidupmu jika kau yakin pada-NYA....YAKINLAH!!.Hanya itu kesudahan terbaik yang menjadi impian setiap org beriman

Ketahuilah..ALLAH memilihmu!!

DIA ingin kau mengerti betapa pedihnya dosa penzina mengazab org lain.Utk apa kau mengerti?Supaya di dunia fana ini,kau tidak mengulangi kesilapan yang sama.Supaya dirimu tidak terjebak ke lembah kotor itu.Sejarah hidupmu akan menyebabkan kau lebih matang berhadapan kehidupan.Kematangan itu hadiah berharga dari Tuhan.

Ya..ALLAH melihatmu!

Pernahkah kau terfikir?ALLAH telah memilihmu menjadi anak penzina mungkin agar kau bangkit menyedarkan masyarakat tentang kejijikan zina.Agar kau mengoncang masyarakat yang hidup mereka jauh daripada petunjuk wahyu.Agar kau suluhkan mereka pintu menuju hidayah ALLAH.Kemudian dengan ‘asbab’itu,DIA melimpahkan ganjaran pendakwah buatmu..

Dakwah itu kerja mulia para nabi dan projek mega umat Islam.Dan akhirnya dengan ‘asbab’itu juga DIA memilihmu untuk ganjaran syurga.Senyumlah,pada janji-janji ALLAH yang menanti dirimu..

Tabahlah duhai anak!!

Lupakan duka hatimu.Jadilah penawar duka masyarakat.Atau sekurang-kurangnya jadilah penawar kepada insane yang melahirkanmu agar kembali ke pangkal jalan.Usah berdendam terhadap dirinya kerana dendam itu tidak menyumbang pada kebahagiaan.Pandanglah dirinya sebagai musafir dunia yang keliru mencari jalan pulang.Pandanglah dirinya dengan kacamata dakwah dan kasih sayang.Akuilah,dia tetap ibumu.Sampai bila kau ingin menghukum dirinya dengan keterlanjuran silam?Mungkin saat ini,dirinya sedang merindui taubat..Bantulah ia…

Duhai anak-anak yang dicintai..

Pulihkan keyakinan dirii.Penilaian dirimu terhadap dirimu sendiri jauh lebih penting daripada pandangan orang lain terhadap dirimu.

Terukanlah melangkah dengan kecekalan hati.Bangkitlah membina kemajuan diri.Celikkanlah masyarakat akan kemuliaan dirimu.Celikkanlah masyarakat akan indahnya hidup Bertuhan.Celikkanlah masyarakat akan keadilanj-NYA..

Print

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sekapur Sirih


Salam...Selamat Datang Ke Blog Sagasama ...Ini Merupakan Sambungan Daripada Blog Yang Lama ( blogsagasama.blogspot.com ) Kerana Blog Yang Lama Sudah Terdelete Secara Tidak Sengaja...Semoga Sahabat Sekelian Mendapat Manfaat Dari Blog Ini...

Email dan YM Admin : sagasue@yahoo.com

ADMIN : TIDAK ON LINE





free counter