Kategori

Isi Kandungan

Followers

Promosi Blog Anda

Daftarkan Blog Anda Disini...Percuma

Wajah Yang Tersayang

Posted by Blog Rasmi YM Syed Abi Ghufran Al-Idrus Friday, January 22, 2010


Cuba pandang wajah suami, apa yang dirasa?

Kekadang dengan memandang wajah pasangan mampu menilai tahap perkahwinan kita. petanda dan petunjuk datang dari banyak cara, salah satunya itulah; cuba memuhasabah perasaan kita apabila memandang wajah pasangan terutama tatkala beliau tidur.

Andai yang hadir dalam hati adalah kasih dan sayang serta cinta yang mendalam, maka tahniah, tahap perkahwinan kita masih diselubungi semaraknya mawadah dan rahmah anugerah Ilahi.


Namun, sekiranya tiada getaran cinta tatkala menatap wajah pasangan, muhasabah perlu dilakukan lebih jauh. kesan dalam hati apa kehendak kita dalam kehidupan, kerana perkahwinan adalah kehidupan sebenar kepada yang berkahwin.

Mengapa perlu ada cinta? ehh.. cinta adalah nadi kehidupan. malah sabda Rasul Junjungan:

Mereka yang tidak berkasih sayang sesama mereka di bumi, makhluk di langit turut tidak mengasihi mereka.

dan..

Doa ibu itu lebih makbul kerana mereka makhluk yang penuh dengan kasih dan sayang.

Pastikan pandangan kita pada pasangan diiringi dengan rasa cinta yang tulus dan ikhlas. perasaan cinta yang lahir dengan ehsan Ilahi dan kerana NYA semata.

Hanya perasaan cinta yang ikhlas mampu mengatasi rasa benci, menyampah, sakit hati atau langsung tiada perasaan. ingatlah, bercinta itu keperluan, janganlah dibiarkan hati kosong tanpa cinta kerana banyak yang negatif akan bertandang.

Yakinlah, hidup ini terlalu singkat untuk tidak merasa hadirnya cinta.

Hapuskanlah kelukaan, buanglah kesakitan, lempar jauh kesengsaraan, sebaliknya cambahkanlah bibit cinta baru dalam hati kita untuk seorang insan bernama suami kerana sesungguhnya dialah yang dijodohkan oleh Yang Maha Adil Mengaturkan untuk menjadi jodoh kita buat sepanjang hayat.

Insyaallah, jika cinta yang diberi, maka cintalah yang kita terima.

Print

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sekapur Sirih


Salam...Selamat Datang Ke Blog Sagasama ...Ini Merupakan Sambungan Daripada Blog Yang Lama ( blogsagasama.blogspot.com ) Kerana Blog Yang Lama Sudah Terdelete Secara Tidak Sengaja...Semoga Sahabat Sekelian Mendapat Manfaat Dari Blog Ini...

Email dan YM Admin : sagasue@yahoo.com

ADMIN : TIDAK ON LINE





free counter