Kategori

Isi Kandungan

Followers

Promosi Blog Anda

Daftarkan Blog Anda Disini...Percuma

Suami Curang

Posted by Blog Rasmi YM Syed Abi Ghufran Al-Idrus Sunday, October 4, 2009

Lelaki hanya mampu berlaku curang untuk tempoh yang singkat kerana tidak mampu hidup berpura-pura.

Sesetengah wanita suka berjanji temu dengan lelaki yang sudah beristeri kerana faktor risiko dan keseronokan. Perkara ini memang menyedihkan.

Ini tidak adil kepada si isteri dalam perkahwinan tersebut apabila wanita lain dalam diam sedang ‘mencuri’ suaminya.

Isteri berkenaan merupakan mangsa tidak bersalah dalam seluruh perhubungan terlarang yang dilakukan oleh suaminya.

Isteri itu juga tidak layak melalui bebanan kepedihan emosi yang melampau menerusi penipuan suami dan kekasih barunya itu.

Apabila seorang wanita terlibat dengan suami orang, perbuatannya itu didorong oleh niat jahat dan dia tidak peduli apa yang akan berlaku ke atas hubungan suami isteri berkenaan.

Wanita itu juga tidak peduli bahawa ‘kekasih’ dan isterinya itu sudah lama bernikah memandangkan dia adalah penyebab kerosakan rumah tangga mereka.

Wanita ini juga lazimnya cuba memperbetulkan tindakannya dengan menghancurkan perkahwinan suami dan isteri itu dengan berlaku curang.

Kebanyakan wanita yang melakukan perbuatan curang dengan lelaki yang telah berkahwin juga hanya melakukannya demi kuasa.

Kuasa untuk menjauhkan lelaki daripada isterinya. Tetapi kadang kala ia tidak berjaya. Ini berlaku dengan kerap apabila si lelaki tidak menceraikan isterinya.

Sebaliknya, lelaki tersebut akan kembali ke pangkuan isterinya dan cuba memperbaiki perkahwinan mereka. Dalam kes tertentu, terdapat wanita yang berlaku curang dengan lelaki yang dia sendiri tidak tahu sama ada sudah berkahwin atau belum.

Ini kerana ramai lelaki yang sudah berkahwin menipu mengenai status sebenar mereka.

Lama-kelamaan, perasaan bersalah akan menyelubungi sama ada lelaki atau wanita yang curang.

Salah seorang akan menghentikan perbuatan tersebut jika mereka benar-benar rasa bersalah melakukannya.

Sesetengah lelaki hanya mampu berlaku curang untuk tempoh yang singkat kerana tidak mampu hidup dalam kepura-puraan kerana perasaan bersalah akan mengganggu hidup mereka setiap hari,

Malangnya, sebahagian lelaki langsung tidak berasa bersalah dan langsung tidak ingin memperbaiki rumah tangga mereka.

Lelaki seperti ini kadang kala akan menuntut cerai dan berkahwin dengan pasangan yang melakukan perbuatan curang itu.

Isteri akan berasa marah, sedih malah rasa bersalah bahawa suami berlaku curang terhadapnya. Dia juga sering tertanya-tanya apakah kesalahan yang dilakukan sehingga menyebabkan suami sanggup bermain kayu tiga.

Kebenarannya adalah si isteri tidak melakukan apa-apa kesalahan. Kecurangan berlaku kerana si suami memang ingin menipu isterinya itu dengan wanita lain.

Ada sesuatu yang tidak kena dengan suami jika dia tidak memfailkan penceraian jika dia kononnya tidak bahagia dalam perkahwinannya itu, tetapi sebaliknya dia berlaku curang terhadap isterinya.

Ini merupakan bukti yang cukup menyedihkan bahawa sebahagian lelaki tidak mengambil perkahwinan sebagai sesuatu yang suci dan serius.

Print

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sekapur Sirih


Salam...Selamat Datang Ke Blog Sagasama ...Ini Merupakan Sambungan Daripada Blog Yang Lama ( blogsagasama.blogspot.com ) Kerana Blog Yang Lama Sudah Terdelete Secara Tidak Sengaja...Semoga Sahabat Sekelian Mendapat Manfaat Dari Blog Ini...

Email dan YM Admin : sagasue@yahoo.com

ADMIN : TIDAK ON LINE





free counter