Kategori

Isi Kandungan

Followers

Promosi Blog Anda

Daftarkan Blog Anda Disini...Percuma

9 Mimpi Nabi Muhammad SAW

Posted by Blog Rasmi YM Syed Abi Ghufran Al-Idrus Saturday, October 3, 2009

Daripada Abdul Rahman Bin Samurah ra berkata,Nabi Muhammad saw bersabda: "Sesungguhnya aku telah mengalami mimpi-mimpi yangmenakjubkan pada malam aku sebelum di Israqkan...

1. Aku telah melihat seorang dari umatku telahdidatangi oleh malaikatul maut dengan keadaan yangamat mengerunkan untuk mengambilnyawanya, maka malaikat itu terhalang perbuatannya itu disebabkan olehKETAATAN DAN KEPATUHANNYA KEPADA KEDUA IBUBAPANYA.

2. Aku melihat seorang dari umatku telah disediakanazab kubur yang amat menyiksakan, maka ia telahdiselamatkan oleh berkatWUDUKNYA YANG SEMPURNA.

3. Aku melihat seorang dari umatku sedang dikerumunioleh syaitan-syaitan dan iblis-iblis lakhnatullah,maka ia diselamatkan dengan berkatZIKIRNYA YANG TULUS IKHLAS kepada Allah.

4. Aku melihat bagaimana umatku diseret denganrantai yang diperbuat daripada api neraka jahanamyang dimasukkan dari mulut dan dikeluarkan rantaitersebut ke duburnya oleh malaikut Ahzab, tetapiSOLATNYA YANG KHUSUK DAN TIDAK MENUNJUK-NUNJUKtelah melepaskannya dari seksaan itu.

5. Aku melihat umatku ditimpa dahaga yang amat berat,setiap kali dia mendatangi satu telaga dihalangdari meminumnya, ketika itu datanglah pahalaPUASANYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT memberi minum hingga ia merasa puas.

6. Aku melihat umatku cuba untuk mendekati kumpulanpara nabi yang sedang duduk berkumpulan-kumpulan,setiap kali dia datang dia akan diusir, maka menjelmalahMANDI JUNUB DENGAN RUKUN YANG SEMPURNANYAsambil memimpinnya ke kumpulanku seraya duduk disebelahku.

7. Aku melihat seorang dari umatku berada di dalamkeadaan gelap gelita disekelilingnya, sedangkan diasendiri didalam keadaan binggung, maka datanglah pahala HAJI DAN UMRAHNYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT lalu mengeluarkannya dari kegelapan kepada tempat yang terangmenderang.

8. Aku melihat umatku cuba berbicara dengan golonganorang mukmin tetapi mereka tidakpun membalas bicaranya,maka menjelmalahSIFAT SILATURRAHIMNYA DAN TIDAK SUKA BERMUSUS-MUSUHAN SESAMAUMATKU lalu menyeru kepada mereka agar menyambut bicaranya,lalu berbicara mereka dengannya.

9. Aku melihat umatku sedang menepis-nepis percikanapi ke mukannya, maka segeralah menjelma pahalaSEDEKAHNYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT lalu menabirmuka dan kepalanya dari bahaya api tersebut.

Print

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sekapur Sirih


Salam...Selamat Datang Ke Blog Sagasama ...Ini Merupakan Sambungan Daripada Blog Yang Lama ( blogsagasama.blogspot.com ) Kerana Blog Yang Lama Sudah Terdelete Secara Tidak Sengaja...Semoga Sahabat Sekelian Mendapat Manfaat Dari Blog Ini...

Email dan YM Admin : sagasue@yahoo.com

ADMIN : TIDAK ON LINE





free counter