Kategori

Isi Kandungan

Followers

Promosi Blog Anda

Daftarkan Blog Anda Disini...Percuma

Pertemuan Dan Perpisahan

Posted by Blog Rasmi YM Syed Abi Ghufran Al-Idrus Sunday, September 13, 2009

Adanya perpisahan...
Kerana adanya pertemuan...
Jadi yang mana perlu disalahkan antara pertemuan dengan perpisahan??

Tiada pertemuan tiada juga perpisahan.Tapi dalam kehidupan, kita tidak boleh mengelak diri dari pertemuan dan perpisahan kerana ianya adalah lumrah kehidupan bermula sejak kita lahir dimuka bumi ini..

Pertemuan itu adakalanya membahagiakan. Dan adakalanya kita menyesali mengapa terjadinya pertemuan. Kerana pertemuan itu hadir beriringan dengan perpisahan. Biarpun perpisahan itu hadir tanpa diminta kehadirannya..

Tapi, adakalanya perpisahan itu membuatkan hati kita bahagia tak terhingga kerana ia membuatkan jiwa yang sering dilukai berakhir jua saatnya..

Pertemuan dan perpisahan mempunyai hikmahnya tersendiri. Dan sebagai insan biasa, kita harus redha kepadaNya. Dan kita harus bersedia untuk terus menanti sebuah pertemuan lagi. Biarpun penantian itu adalah satu penyiksaan.

Dan kita jangan lupa diakhirnya akan berlaku sebuah perpisahan yang akan kekal abadi untuk selamanya......

Print

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sekapur Sirih


Salam...Selamat Datang Ke Blog Sagasama ...Ini Merupakan Sambungan Daripada Blog Yang Lama ( blogsagasama.blogspot.com ) Kerana Blog Yang Lama Sudah Terdelete Secara Tidak Sengaja...Semoga Sahabat Sekelian Mendapat Manfaat Dari Blog Ini...

Email dan YM Admin : sagasue@yahoo.com

ADMIN : TIDAK ON LINE





free counter