Kategori

Isi Kandungan

Followers

Promosi Blog Anda

Daftarkan Blog Anda Disini...Percuma

Mencari Lelaki Idaman

Posted by Blog Rasmi YM Syed Abi Ghufran Al-Idrus Monday, January 3, 2005

Kebahagiaan dalam sebuah rumah tangga ibarat syurga yang menjadi idaman setiap pasangan. Jangan biarkan impian ini menjadi satu fantasi yang hanya bermain di alam mimpi.

Setiap pasangan yang baru mendirikan rumah tangga mengharapkan kebahagiaan yang kekal abadi. Untuk mengecapi kebahagiaan ini, kita seharusnya meneliti dengan lebih mendalam tentang diri sendiri, pasangan dan perkara yang ingin dinikmati dalam sebuah rumah tangga.

Namun, impian ini hanya akan tinggal di bibir sahaja, sekiranya tidak disertakan dengan ilmu penghayatan, persefahaman atau dalam erti kata lain, 'asal berharta, dia adalah pilihanku'.

Pemikiran ini mendekatkan lagi pasangan dengan satu keadaan yang kurang memuaskan sehingga boleh menimbulkan konflik dalaman rumah tangga.

Malah, ramai yang mengaitkan perkahwinan sebagai jodoh tanpa diundang. Justeru, setiap pasangan seharusnya mempertimbangkan banyak perkara sebelum memutuskan untuk berkahwin.

Intim minggu ini berkongsi tip memilih calon suami yang benar-benar layak bertakhta di hati kamu.

Kenapa salah pilih?

Salah memilih teman hidup sering berlaku dalam kalangan pasangan hari ini.

Sama ada terlalu cepat untuk memutuskan hubungan atau terlalu mempercayai cinta sejati jejaka pilihan, ia boleh mengundang kesalan di kemudian hari.

Sikap kurang matang dalam membuat pilihan hidup juga boleh menjadi punca keretakan rumah tangga yang dibina.

Ini mungkin kerana sebahagian besar pasangan mengenal erti cinta pada usia muda.

Perjanjian sehidup dan semati diputuskan ketika usia masih belum matang dan dalam kebanyakan kes, apa yang berlaku ialah hubungan seks 'berjalan' mendahului cinta.

Luaskan pergaulan

Sudah tentu kita memiliki impian untuk hidup bersama pasangan. Usia muda mengajar kita menikmati segala kehidupan indah di bumi nyata.

Jadi, luaskan pergaulan sosial dengan rakan-rakan dan masyarakat sekeliling sebelum memilih pasangan ideal.

Jadikan ia sebagai penjaring atau penapis dalam menentukan siapa yang layak menjadi teman istimewa dalam pergaulan. Ingat, lelaki ideal tiada jaminan untuk menjadi pasangan kamu. Ia perlu dinilai dari segi sikap, perasaan, hati dan tingkah lakunya.

Justeru, luaskan dahulu pergaulan tanpa ada sebarang ikatan sebelum hati terbuka untuk kamu mendapatkan calon pasangan yang benar-benar sesuai.

Bangkit keintiman

Cinta tidak semestinya indah tanpa mencalitkan sedikit keintiman di sudut hatinya. Keintiman dalam proses percintaan bermaksud saling mengenal, mempercayai dan menyesuaikan diri antara dua peribadi dari dua latar belakang yang berbeza.

Sekiranya kedua-dua pasangan menemui titik persamaan yang serasi, nyata dia adalah pasangan ideal dan sesuai menjadi hak milik kamu.

Hormati hak peribadi

Hukum seks bagi wanita adalah the point of no return. Dalam gelora seksual, wanita memiliki tabiat seks yang semula jadi. Ia akan tiba pada suatu titik di saat detik-detik libido sudah berada di kemuncak.

Sekali titik libido memuncak, yang tidak ingin terjadi akan berlaku juga. Oleh itu, hormati hak individu agar setiap hubungan yang dibina dipelihara hingga berakhir ke jinjang pelamin.

Print

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sekapur Sirih


Salam...Selamat Datang Ke Blog Sagasama ...Ini Merupakan Sambungan Daripada Blog Yang Lama ( blogsagasama.blogspot.com ) Kerana Blog Yang Lama Sudah Terdelete Secara Tidak Sengaja...Semoga Sahabat Sekelian Mendapat Manfaat Dari Blog Ini...

Email dan YM Admin : sagasue@yahoo.com

ADMIN : TIDAK ON LINE





free counter