Kategori

Isi Kandungan

Followers

Promosi Blog Anda

Daftarkan Blog Anda Disini...Percuma

Jenis Perempuan yang Dijauhi Lelaki

Posted by Blog Rasmi YM Syed Abi Ghufran Al-Idrus Tuesday, September 8, 2009

Wajah sememangnya cantik. Badan montok. Kulit mulus. Tapi kenapa lelaki seperti menjauh dari anda. Jangan-jangan, anda termasuk jenis perempuan yang mereka hindari. Cuba lihat senarai di bawah, apakah anda termasuk dalam salah satu kategori.

1. Miss Superwoman
Perempuan superhero, yang terlalu berdikari, angkuh dan seperti tak perlukan lelaki, dihindari lelaki dalam kehidupan nyata. Selain tak rela anda yg berkuasa, lelaki tak suka berdampingan sekiranya hanya jadi pak turut..

2. Miss Matre
Perempuan yang selalu suka pada kebendaan tak akan digemari lelaki. “Saya pernah berkenalan dengan seseorang berwajah cantik. Tapi saya terus hilang mood bila dia tanya, 'awak ke sini bawa kete apa? Rumahmu di daerah mana?' Bedebah! Belum apa-apa dah tanya pasal kete. Yang bikin paling bengang, bila saya cakap pasal kete saya, dia cuma menjawab pendek ‘ooh,’” kata Shah, (keterer).

3. Miss Workoholic
Mereka tak melarang anda bekerja, tapi kurang suka ketika perempuan bekerja siang malam. Mereka akan menilai perempuan seperti ini akan rela mengorbankan keperluan dan kepentingan demi pekerjaan. Silap-silap, janji utk dinner bersama dan tengok wayang selalu gagal kerana anda sibuk di pejabat.

4. Miss Barbie
Barbie memang cantik, tapi tak boleh diajak berbual dan berbincang. Begitu pun dengan perempuan yang ada ciri-ciri barbie. “Saya pernah berjumpa dengan jenis seperti ini. Dari luar wajah dan penampilannya memang cantik dan memenuhi selera saya. Tapi sayang, bila diajak berbual, saya tak dilayan.macamlah dia sorang yang cantik. hahaha” ujar Adek (tauke Jamu).

5. Miss Obsesif
Perempuan yang terobsesi untuk secepat mungkin menjadi isteri adalah mimpi buruk bagi mereka, kerana mereka membayangkan pasti anda bakal mengejarnya untuk segera bernikah dengan anda. Apalagi jika baru kenal, anda sudah kecoh-kecoh pasal baju pengantin, bahkan menyiapkan nama untuk calon anak-anaknya walaupun masih belum menemukan calon suaminya.

6. Miss Bossy
Perempuan yang suka perintah dan mengarah juga membuat lelaki tak mahu mendekat. Perilaku bossy boleh dilihat ketika anda bekerja atau sebagainya, seperti kepada pelayan restoran atau office boy. Sekejap-sekajap memberi perintah buat ini buat itu.

7. Miss Agresif
Baru dalam proses dilihat dan dipandangi olehnya, Anda sudah meneleponnya sehari lima kali. Mengiriminya SMS bertubi-tubi. Perempuan yang terlalu agresif menakutkan mereka, karena menganggap akan melakukan segala cara untuk menjerat dirinya.

8. Miss Intelektual
Cantik, berambut panjang, baik, pandai masak, itu ciri-ciri dari kriteria yang dicari lelaki kat perempuan. “Yang kami cari hanya orang yang sesuai dan senang diajak berbual. Saya rasa tak selesa dan tak sepadan dengan perempuan yang terlalu pandai, kerana dia pasti ada ego yang tinggi sama seperti saya,” Danesh, (pegawai kerajaan).

9. Miss Mommy
Lelaki mengaku takut mendekati perempuan yang dah berusia kerana tidak ingin didesak minta segera dinikahi. Perempuan berusia matang termasuk yang dihindari oleh mereka yang masih ingin menikmati masa berhibur lebih lama.

Print

0 comments

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Sekapur Sirih


Salam...Selamat Datang Ke Blog Sagasama ...Ini Merupakan Sambungan Daripada Blog Yang Lama ( blogsagasama.blogspot.com ) Kerana Blog Yang Lama Sudah Terdelete Secara Tidak Sengaja...Semoga Sahabat Sekelian Mendapat Manfaat Dari Blog Ini...

Email dan YM Admin : sagasue@yahoo.com

ADMIN : TIDAK ON LINE





free counter